Autokatoksen lattiavalu

Autokatoksen lattiavalu hinta

Autokatoksen lattiavalu

Kilpailuta autokatoksen lattiavalu

Vertaile alueesi rakennusyritykset ja selvitä autokatoksen lattiavalu hinta

Vastaanota useita tarjouksia ja löydä tilanteeseesi sopiva ratkaisu

Mitä maksaa autokatoksen lattiavalu?

Autokatoksen lattiavalun hinta on keskimäärin noin 80 € – 150 € per neliömetri riippuen betonin laadusta, tarvittavista pohjatöistä, raudoituksesta ja urakoitsijan sijainnista. Esimerkiksi noin 50 m² kokoisen autokatoksen lattiavalun teettäminen voisi maksaa 6 500 €.

Mitä tarkoittaa autokatoksen lattiavalu?

Katso tietosivu: Autokatoksen lattiavalu

Mistä tai miten autokatoksen lattiavalun hinta muodostuu?

Autokatoksen lattiavalun hinta muodostuu useista eri tekijöistä, jotka vaikuttavat kokonaiskustannuksiin. Tässä on tärkeimmät hintaan vaikuttavat tekijät:

1. Materiaalikustannukset

Materiaalikustannukset sisältävät betonin, raudoitteet, eristeet ja muut tarvittavat materiaalit. Laadukkaat materiaalit saattavat maksaa enemmän, mutta ne voivat myös lisätä valun kestävyyttä ja pitkäikäisyyttä.

2. Valun pinta-ala ja paksuus

Suurempi pinta-ala ja paksumpi valu vaativat enemmän materiaaleja ja työaikaa, mikä nostaa kustannuksia. Paksuus vaikuttaa erityisesti tarvittavan betonin määrään ja raudoituksen tarpeeseen.

3. Työvoimakustannukset

Ammattitaitoisen työvoiman käyttäminen varmistaa laadukkaan lopputuloksen, mutta tämä voi nostaa hintaa. Työmaalla tehtävien töiden, kuten muottien rakentamisen, betonin kaatamisen ja viimeistelyn, työvoimakustannukset vaihtelevat alueittain ja yrityksittäin.

4. Pohjatyöt ja valmistelut

Pohjatöiden laajuus vaikuttaa kustannuksiin merkittävästi. Alustan tasaaminen, sorapatjan rakentaminen ja mahdolliset salaojitusratkaisut voivat tuoda lisäkuluja. Mitä enemmän pohjatöitä tarvitaan, sitä korkeammat ovat kustannukset.

5. Sijainti ja logistiikka

Työmaan sijainti vaikuttaa kuljetuskustannuksiin ja mahdollisiin lisäkuluihin, kuten betonin pumppaukseen tarvittavien laitteiden tuomiseen paikalle. Etäisyydet ja työmaan saavutettavuus voivat myös vaikuttaa hintaan.

6. Sääolosuhteet ja ajankohta

Valun suorittaminen sääolosuhteista riippumatta voi edellyttää erityisjärjestelyjä, kuten talviolosuhteissa tapahtuva valu, jolloin tarvitaan esimerkiksi lämmitysratkaisuja. Tämä voi nostaa kustannuksia.

7. Erityisvaatimukset ja lisätyöt

Mikäli autokatoksen lattialle asetetaan erityisvaatimuksia, kuten liukuesteiden lisäys, pinnoitteet tai erikoisviimeistelyt, nämä lisätyöt voivat kasvattaa kokonaiskustannuksia. Lisäksi mahdolliset ylimääräiset työvaiheet, kuten radonputkiston asennus tai radionormi- ja sadevettä ohjaavat rakenteet, vaikuttavat hintaan.

Näiden tekijöiden yhteisvaikutus määrittää lopullisen lattiavalun hinnan autokatokselle. Jokaisen projektin kohdalla on tärkeää pyytää tarkka tarjous useammalta palveluntarjoajalta, jotta saadaan mahdollisimman kattava käsitys kustannuksista ja tarjottavista palveluista.

Mistä autokatoksen lattiavalun hintaerot johtuvat eri toimijoiden välillä?

Autokatoksen lattiavalun hintaerot eri toimijoiden välillä voivat johtua useista tekijöistä. Seuraavassa on keskeisimmät syyt, jotka vaikuttavat hintojen vaihteluun:

Materiaalit ja niiden laadut

Eri toimijat saattavat käyttää eri materiaalitoimittajia, mikä vaikuttaa betonin, raudoitteiden ja muiden materiaalien laatuun ja hintaan. Laadukkaammat materiaalit maksavat enemmän mutta tarjoavat usein paremman kestävyyden ja lopputuloksen.

Työn laajuus ja monimutkaisuus

Autokatoksen koko, muoto ja valuprojektin monimutkaisuus voivat vaikuttaa hintaan. Suuremmat ja monimutkaisemmat työt vaativat enemmän resursseja, kuten työvoimaa ja aikaa, mikä nostaa kokonaiskustannuksia.

Työvoiman kustannukset ja ammattitaito

Työvoiman kustannukset vaihtelevat riippuen siitä, kuinka monta työntekijää tarvitaan ja kuinka kokenutta työvoimaa käytetään. Kokenut ja ammattitaitoinen työvoima saattaa maksaa enemmän, mutta voi myös varmistaa paremman lopputuloksen.

Paikalliset tekijät ja yrityksen sijainti

Toimijan sijainti ja paikalliset kustannustekijät, kuten kuljetus- ja logistiikkakustannukset, voivat vaikuttaa hintaan. Esimerkiksi syrjäisemmillä alueilla kuljetuskustannukset voivat olla korkeammat, mikä nostaa kokonaiskustannuksia.

Aikataulut ja kiireellisyys

Jos projekti täytyy toteuttaa kiireellisellä aikataululla, se voi vaatia lisäresursseja ja aiheuttaa ylimääräisiä kustannuksia. Osa toimijoista voi periä lisämaksun kiireellisistä töistä.

Kilpailu ja markkinatilanne

Kilpailutilanne ja markkinaolosuhteet voivat myös vaikuttaa hintatasoon. Alueilla, joilla on paljon kilpailua, hinnat voivat olla alhaisemmat, kun taas vähemmän kilpailuilla alueilla hinnat voivat olla korkeammat.

Lisäksi tarjottavat palvelut

Toimijat voivat tarjota erilaisia lisäpalveluita, kuten suunnittelupalveluita, pohjatöitä tai jälkihoitoa. Nämä lisäpalvelut voivat nostaa hintaa, mutta ne voivat myös tarjota lisäarvoa asiakkaalle.

Yhteenvetona, autokatoksen lattiavalun hintaerot johtuvat useiden tekijöiden yhteisvaikutuksesta. Laadukkaan, pitkäikäisen ja kustannustehokkaan lopputuloksen varmistamiseksi on tärkeää ottaa huomioon kaikki nämä tekijät ja vertailla tarjouksia huolellisesti.

Saako palvelusta kotitalousvähennystä?

Palvelusta autokatoksen lattiavalu saa kotitalousvähennystä. Autokatoksen lattiavalu on verohallinnon mukaan remontointia, eli kunnossapito- ja perusparannustyötä ja vuonna 2025 autokatoksen lattiavalun kotitalousvähennyksen maksimimäärä on 2 250 € per henkilö. Saat vähentää 40 % työn osuudesta sellaisen yrityksen palveluista, joka kuuluu ennakkoperintärekisteriin. Omavastuun määrä per henkilö on 100 € vuodessa. Ajantasainen sekä mahdollisesti muuttunut tieto kannattaa kuitenkin aina tarkistaa verottajan sivuilta.

Lisätietoja:

Kotitalousvähennyslaskuri - Vero.fi

Kotitalousvähennyksen Ohje 2023 - Vero.fi

Kotitalousvähennyksen edellytykset - Vero.fi

Mikä on autokatoksen lattiavalun tarkoitus?

Autokatoksen lattiavalun tarkoitus on luoda tasainen ja kestävä alusta, joka pystyy kantamaan ajoneuvojen painon ja kestämään vaihtelevia sääolosuhteita. Valu suojaa myös alapuolella olevaa maaperää ja rakenteita kosteudelta sekä kulumiselta. Lisäksi lattiavalu helpottaa auton pysäköintiä ja ajamista katokseen, koska se tarjoaa tasaisen ja liukastumista estävän pinnan.

Mitä materiaaleja tarvitaan autokatoksen lattiavalun tekemiseen?

Autokatoksen lattiavalun tekemiseksi tarvitaan useita materiaaleja ja työvaiheita, jotta lopputuloksesta tulee kestävä ja tasainen. Tässä ovat tarvittavat materiaalit ja lyhyt selitys niiden käytöstä:

1. Betonointimateriaalit

  • Betoni: Lattiavalun päämateriaali on betoni, joka koostuu sementistä, hiekasta, sora- tai kivimurskeesta ja vedestä. Betonin lujuusluokan valinta riippuu autokatoksen käytöstä, mutta yleensä käytetään C25/30-lujuusluokan betonia.
  • Sementti: Betonin sitomisaine, joka varmistaa materiaalin kovettumisen ja kestävyysominaisuudet.
  • Hiekka ja sora: Täyteaineet, jotka antavat betonille sen rakenteen ja vahvuuden.
  • Vesi: Betonin sekoittamiseen tarvittava ainesosa, joka käynnistää sementin hydrataatioprosessin.

2. Eristeet ja Suodatinkankaat

  • Suodatinkangas: Estää alusrakenteen maa-aineksen sekoittumisen täytesoraan. Asetetaan alustan pohjalle ennen täytesoran levittämistä.
  • Lämpöeristeet: Käytetään erityisesti, jos autokatosta on tarkoitus lämmittää. Yleensä käytetään styroksia tai muuta umpisoluista lämpöeristemateriaalia.

3. Raudoitus

  • Raudoitusverkot: Antavat betonille lisälujuutta ja estävät halkeilua. Verkot asetetaan betonimassan sisään lattian keskitasolle.
  • Raudoitustangot: Käytetään lisälujuuden antamiseen lattian tietyillä alueilla, kuten reunoissa ja kuormituksen kohdistuvissa kohdissa.

4. Muotit ja Saumamateriaalit

  • Muottilaudat: Puulistat, joita käytetään betonivalun reunojen muodostamiseen ja valun pitämiseen paikallaan sen kovettuessa.
  • Saumaraudat ja massat: Mahdollisten liikuntasaumojen tekemiseen, jotka sallivat betonin laajentumisen ja supistumisen lämpötilamuutosten myötä.

5. Pintakäsittelyaineet

  • Pintalakka tai -pinnoite: Suojaa betonin pintaa kulumiselta, korroosiolta ja sään vaikutuksilta.
  • Epoksi tai polyuretaanipinnoite: Käytetään lisäsuojan ja esteettisen lopputuloksen saavuttamiseksi, erityisesti jos autokatoksen lattiasta halutaan helposti puhdistettava.

6. Työkalut ja Tarvikkeet

  • Betonimylly: Sementin, soran, hiekan ja veden sekoittamiseen.
  • Betonipumppu: Suurempien valujen tekemiseen, erityisesti jos kohde on vaikeapääsyisessä paikassa.
  • Laastikauha ja lapio: Betonin levitykseen ja tasoitukseen.
  • Vibraattori: Betonin tiivistämiseen ja kuplien poistamiseen varmistaen, että betoni levittyy tasaisesti ja täyttää muotit täysin.
  • Hiertimet ja tasoituslasta: Lopullisen pinnan viimeistelyyn.

Kaikkien näiden materiaalien ja välineiden avulla voidaan tehdä kestävä ja pitkäikäinen autokatoksen lattiavalu, joka kestää erilaisia kuormituksia ja sääolosuhteita.

Millaisia valmistelutöitä tarvitaan ennen autokatoksen lattiavalun aloittamista?

Ennen autokatoksen lattiavalun aloittamista on tärkeää suorittaa useita valmistelutöitä, jotta lopputulos olisi kestävä, tasainen ja toimiva. Seuraavat vaiheet auttavat varmistamaan onnistuneen lattiavalun:

1. Pohjatöiden suorittaminen

Pohjatöillä luodaan vakaus ja kantavuus lattiavalulle:

  • Maapohjan valmistelu: Poista maaperästä orgaaninen aines ja tasaa maapohja. Tarvittaessa suoritetaan maapohjan tiivistys.
  • Salaojitus: Asenna salaojaputket maapohjan alle ylimääräisen kosteuden poistamiseksi ja estääksesi veden kerääntymisen betonin alle.
  • Sorakerros: Levitä ja tiivistä kantava sorakerros, mikä parantaa kuormankantokykyä ja estää maakosteuden nousun betoniin. Tyypillisesti käytetään noin 10–20 cm kerrosta karkeaa soraa.

2. Eristys

Estä kosteuden ja lämmön siirtyminen maasta betoniin eristekerroksella:

  • Routaeristys: Asenna routaeristelevyt (esim. EPS tai XPS) alustan päälle, erityisesti reuna-alueille ja nurkkiin.
  • Kosteuseristys: Levitä muovikalvo tai muu kosteussulku sorakerroksen päälle, jotta betonilaatta pysyy kuivana.

3. Raudoitus

Raudoitus parantaa betonilaatan lujuutta ja kestävyyttä:

  • Raudoitusverkon asentaminen: Asenna raudoitusverkko valmistellun eristeen päälle. Varmista, että verkko nostetaan oikeaan korkeuteen esimerkiksi raudoitustukien avulla.
  • Jänneterästen lisääminen: Tarvittaessa lisää jänneteräksiä tai lisäraudoitusta reuna-alueille ja kulmiin.

4. Muottien rakentaminen

Muottien avulla betoni saadaan valettua haluttuun muotoon:

  • Muottien asentaminen: Rakenna ja asenna muotit puusta tai metallista autokatoksen reunoihin. Varmista, että muotit ovat tukevat ja suorassa, jotta betoni ei pääse leviämään.
  • Varmista tasaisuus: Käytä vesivaakaa tai tasolaseria varmistaaksesi, että muotit ovat tasossa ja yhtä korkeudella, jotta valmis betonilattia on tasainen.

5. Muiden valmistelujen suorittaminen

Ennen valua kannattaa huolehtia muutamasta muustakin seikasta:

  • Valmiselementtien asennus: Mikäli kattorakenteet tai muut valmiit elementit kiinnitetään, ne kannattaa asentaa ennen lattiavalua.
  • Reunojen suojaus: Suojaa autokatoksen seinien reuna-alueet esimerkiksi kovalevyillä betoniroiskeiden estämiseksi.
  • Sähkö- ja putkivetoja: Mahdolliset sähkökaapelit ja putket kannattaa asentaa ja suojata ennen valua.

Huolellisesti toteutetut valmistelutyöt luovat pohjan kestävälle ja laadukkaalle lattiavalulle, joka palvelee pitkään ilman ongelmia.

Miten maaperän pohjatyöt tehdään ennen lattiavalua autokatoksessa?

Ennen lattiavalua autokatoksessa maaperän pohjatöillä on tärkeä rooli, jotta itse valu onnistuu ja lopputulos on kestävä sekä tasainen. Alla on yksityiskohtainen kuvaus maaperän pohjatöiden vaihteista ennen lattiavalua autokatoksessa:

1. Maaperän tarkistus ja laadun varmistus

Aloita tarkistamalla maaperän kunto ja laatu. On tärkeää varmistaa, että maaperä kantaa rakenteen painon eikä ole altis liikkumiselle tai painumiselle. Tarvittaessa voidaan teettää maaperätutkimus geotekniikan asiantuntijalla.

2. Kaivaminen ja tasoitus

Maaperä kaivetaan suunnitellulle syvyydelle. Kaivusyvyys riippuu muun muassa maaperän laadusta, tulevan lattian paksuudesta ja mahdollisista routaeristyksistä. Kaivun jälkeen pohjamaa tasoitetaan huolellisesti esimerkiksi kaivinkoneella tai muilla maanrakennuslaitteilla.

3. Alustan tiivistäminen

Seuraavaksi maaperä tulee tiivistää hyvin, jotta vältetään tulevat painaumat. Tiivistämiseen voidaan käyttää tärylevyjä tai muita tiivistyslaitteita. Tiivistys on erityisen tärkeää, jos maaperä on irtonaista tai sen kantavuus on heikko.

4. Salaojituksen tekeminen

Riittävä vesien poisjohto on tärkeää, jotta vesi ei pääse kertymään lattian alle. Järjestä salaojitus rakenteen ympärille ja tarvittaessa lattian alle. Salaojat varmistavat maaperän kuivana pysymisen ja estävät kapillaarisen kosteuden nousun.

5. Routaeristeet

Routaeristeet ovat tärkeitä Suomen ilmastossa, jossa maaperä routii talviaikaan. Polyuretaanilevyt tai muut vastaavat eristemateriaalit asetetaan kaivannon pohjalle tai maakerrosten väliin. Eristekerroksen paksuus riippuu ilmastovyöhykkeestä ja suunnitelmista.

6. Kapillaarikatko

Kapillaarikatko muodostetaan esimerkiksi sepelillä tai kapillaarikatkosepelillä (karkeus 6–16 mm). Tämä kerros estää kosteuden nousun huokosten kautta ylöspäin lattiaan. Kapillaarikatkon paksuus vaihtelee, mutta yleensä se on noin 100–150 mm.

7. Jakava kerros ja valuverkko

Kapillaarikatkon päälle voidaan tehdä jakava kerros hienommasta kiviaineksesta, joka tasoittaa alustan ennen valuverkon asentamista. Jakava kerros tiivistetään huolellisesti ja sen päälle asetetaan valuverkko, joka antaa lisävahvistusta betonilattialle.

8. Lattiavalun valmistelut

Ennen lopullista lattiavalua tulee tehdä vielä viimeiset valmistelut. Vedeneristysmateriaalit asetetaan oikein ja mahdolliset lämmitysputket tai sähkölämmityskaapelit asennetaan suunnitelman mukaan. Tarkista kaikki asetukset ja varmista, että lattian reunoilla on reunakappaleet paikoillaan.

Kun kaikki yllä olevat vaiheet on suoritettu huolellisesti, voidaan siirtyä itse lattiavalun suorittamiseen. Hyvin tehty maaperän pohjatyö takaa kestävän ja tasaisen lattian, joka palvelee autokatoksen käytössä pitkään.

Mikä on oikea betoniseoksen koostumus autokatoksen lattiavalulle?

Autokatoksen lattiavalu vaatii kestävän ja tarkoitukseen sopivan betoniseoksen. Oikean betoniseoksen koostumus riippuu useista tekijöistä, kuten rakenteen kuormituksesta, sääolosuhteista sekä halutusta pinnanlaadusta. Yleisesti ottaen autokatoksen lattia altistuu suurille painokuormille, kulumiselle ja mahdollisesti myös suolalle ja kemikaaleille talviaikaan. Seuraavat seikat on hyvä ottaa huomioon betoniseosta suunniteltaessa:

Betonin lujuusluokka

Korkeamman lujuusluokan betoni on suositeltavaa autokatoksen lattiavalussa. Suositeltu lujuusluokka on yleensä C30/37 tai C25/30. Näiden lujuusluokkien betoni kestää hyvin kuormitusta ja rasitusta.

Betonin konsistenssi

Autokatoksen lattiavalussa käytettävän betonin tulisi olla helposti levitettävää ja tiivistettävää. Tämä saavutetaan käyttämällä sopivaa vesi-sementtisuhdetta (W/C-suhde). Yleisesti suositeltu W/C-suhde on 0,45–0,55 välillä, joka takaa hyvän työstettävyyden ja riittävän lujuuden.

Pakkasenkestävyys

Betonin tulisi olla pakkasenkestävää, mikä saavutetaan lisäämällä seokseen ilmansisältöä parantavia aineita. Tällaisten aineiden käyttö parantaa betonin kykyä kestää pakkaskuormitusta ja suolakemikaaleja, joita käytetään tiellä talvisin.

Kulumiskestävyys

Kovemmat kivimateriaalit, kuten basaltti tai graniitti, lisäävät betonin kulutuskestävyyttä. Tämä on tärkeää, koska autokatoksen lattia altistuu jatkuvassa käytössä renkaiden aiheuttamalle hankaukselle ja liikkeelle.

Sementin tyyppi

Sopivaa sementtiä valittaessa kannattaa kiinnittää huomiota sen ominaisuuksiin. Sulfaattikestävä sementti (SR-sementti) on usein hyvä valinta, sillä se parantaa betonin kestävyyttä kemiallisia rasituksia vastaan.

Lisäaineet

Betoniseokseen voidaan lisätä erilaisia lisäaineita parantamaan sen ominaisuuksia. Esimerkiksi:

  • Superplastisoivat aineet: Parantavat betonin työstettävyyttä ja tiiviyttä ilman ylimääräisen veden lisäämistä.
  • Ilmansisältöä parantavat aineet: Lisäävät betonin pakkasenkestävyyttä.
  • Kuituvahvisteet: Parantavat betonin vetolujuutta ja vähentävät halkeilua.

Betoniseoksen peruskoostumus

  • Sementti: N. 300–350 kg/m³
  • Hiekka: N. 600–800 kg/m³
  • Sora tai kiviaines: N. 1000–1200 kg/m³
  • Vesi: N. 150–180 kg/m³ (säädetään työstettävyyden mukaan)
  • Lisäaineet: Superplastisointi- ja ilmansisältöaineet tarpeen mukaan

Oikean betoniseoksen valinta ja sen laadukas valmistus varmistavat, että autokatoksen lattia kestää sille asetetut vaatimukset ja säilyy hyvässä kunnossa pitkään ilman merkittäviä huoltotarpeita.

Mitä jälkikäsittelyä ja huoltoa autokatoksen lattiavalu vaatii käyttöiän pidentämiseksi?

Autokatoksen lattiavalun huolto ja jälkikäsittely ovat tärkeitä toimenpiteitä, jotka voivat merkittävästi pidentää sen käyttöikää ja parantaa sen kestävyyttä. Seuraavassa on listattuna vaiheittain, mitä toimenpiteitä olisi hyvä suorittaa:

1. Lattiavalun jälkihoito

Heti valun jälkeen betonin on annettava kuivua ja kovettua asianmukaisesti. Jälkihoidon toimenpiteet ovat ensiarvoisen tärkeitä seuraavien asioiden kannalta:

  • Kosteuden säilyttäminen: On tärkeää huolehtia, että betoni pysyy kosteana riittävän pitkään, jotta se saavuttaa parhaan mahdollisen lujuuden. Tämä voidaan tehdä esimerkiksi peittämällä alue muovikelmulla tai käyttämällä jälkihoitosuihkeita.
  • Lämpötilan hallinta: Kuivumisen aikana betonin lämpötilan on pysyttävä tasaisena. Liiallinen lämpötilan vaihtelu voi aiheuttaa halkeamia tai pinnan irtoamista.

2. Pinnan suojaaminen ja tiivistäminen

Kun betoni on kovettunut ja kuivunut riittävästi (yleensä vähintään 28 päivää), seuraavat toimenpiteet ovat suosituksia:

  • Betonin tiivistäminen: Käyttämällä betonin tiivistysaineita voidaan vähentää veden, öljyn ja muiden nesteiden imeytymistä. Tämä auttaa estämään halkeamia ja pinnan kulumista.
  • Pinnoitus: Voidaan käyttää myös erikoispinnoitteita tai maaleja, jotka tarjoavat lisäsuojaa kemialliselta ja mekaaniselta rasitukselta.

3. Säännöllinen puhdistus

Autokatoksen lattiavalun puhtaanapito vaikuttaa merkittävästi sen kestävyyteen:

  • Lika ja roskat: Hiekka, roskat ja lika voivat entisestään kuluttaa betonipintaa. Säännöllinen harjaus ja tarvittaessa painepesuri auttavat pitämään pinnan puhtaana.
  • Öljyt ja kemikaalit: Jos lattialle pääsee öljyä tai muita kemikaaleja, ne tulisi poistaa välittömästi, jotta niiden vaikutukset pintaan ovat mahdollisimman vähäiset.

4. Rikkoutumien ja halkeamien korjaaminen

Betonipinnalla voi ajan myötä esiintyä halkeamia tai muita vaurioita, jotka on tärkeä korjata nopeasti:

  • Halkeamat: Halkeamat voidaan tiivistää sopivilla betonin korjausmassoilla, jotka estävät veden ja muiden aineiden pääsyn betonin sisään.
  • Pinnan vauriot: Suuremmat pinnan vauriot voidaan korjata käyttämällä betonipaikkamassoja.

5. Säännöllinen tarkastaminen

Jotta lattiavalun mahdolliset ongelmat huomataan ajoissa, on suositeltavaa tarkastaa lattia säännöllisesti, vähintään kerran vuodessa. Näin voidaan reagoida nopeasti ja tehdä tarvittavat huoltotoimenpiteet ennen suurempien vahinkojen syntymistä.

Jälkikäsittely ja huolto ovat avainasemassa betonilattian pitkäikäisyyden varmistamisessa. Huolellisesti tehty ja säännöllisesti ylläpidetty lattia kestää käytössä paremmin ja näyttää siistiltä pitkään.

Kodinplaza pähkinänkuoressa

Kodinplaza on suosittu tarjouspyyntöpalvelu, jonka avulla tavoitat yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet yritykset.

Palvelun käyttäminen on ilmaista eikä sido sinua palvelun tilaamiseen.

Muita aiheeseen liittyviä hintoja

Lattian rakentaminen hinta Lattiavalu hinta Autotallin lattiavalu hinta Hevostallin lattian valu hinta Hirsisaunan lattian valu hinta Kesämökin lattian rakentaminen hinta Kipsivalulattia hinta Kuivabetoni-lattiavalu hinta Lattiavalun hiertäminen hinta Maakostea lattiavalu hinta Ohut lattiavalu hinta Omakotitalon lattiavalu hinta Pesuhuoneen lattiavalu hinta Saunan lattian rakentaminen hinta

Kilpailuta autokatoksen lattiavalu hinta Kodinplazan avulla

Pyydä tarjoukset yrityksiltä