Autotallin eristäminen

Tarvitsetko palvelua autotallin eristäminen?

  • Kilpailuta kaikki alueesi yritykset
  • Vastaanota useita tarjouksia nopeasti
  • Valitse sinulle paras yritys ja säästä jopa 30 %
Jätä tarjouspyyntö palvelusta autotallin eristäminen

Autotallin eristys puolilämpimäksi tai lämpimäksi

Välillä kylmästä tallista halutaan tehdä puolilämmin tai lämmin autotalli. Autotalli voidaan tehdä lämpimäksi myös jo rakennusvaiheessa. Mitä tahansa eristystapaa etsitkään, löydät parhaat autotallin eristysratkaisut jättämällä tarjouspyynnön sivuiltamme.

Vertaile autotallin eristystyöt helposti

Autotallin eristämisestä voi koitua paljonkin lisää mukavuutta, mikäli autotallin käytölle on suunniteltu muutakin kuin pelkästään auton kattaminen. Tallissa tehtävä varastointi, nikkarointi sekä mahdollinen harrastustoimintaa, kuten esimerkiksi bänditoiminta tai biljardin pelaaminen, on mukavampaa lämpimässä.

Kun autotallin perusrunko ja ulkorakenteet ovat pystyssä, koostuu eristystyöt yleensä seuraavista vaiheista: autotallin villoittaminen, höyrynsulkumuovien asennus ja kipsilevyjen kiinnittäminen autotallin seinään ja kattoon.

Tarjouspyyntöjä

Tarjouspyyntö
Paikkakunta
Autotallin sisäremontti
Kouvola
Paikkakunta Kouvola
Autotallin pinta-ala 20 m2 tai alle
Autotallin rakennusvuosi 1970-luvulla

Autotallin sisäremontti

Autotallin mitat: korkeus 220 cm, pituus 580 cm, leveys 280 cm.
Autotallin katto remontoitu 2018. Aluskate ja peltikate.
Ennen remonttia autotallin sisäosat ovat tarvittaessa purettu siten, että jäljellä on lautapanelointi ja katto. Nyt autotallista on purettu kastuneet villat ja kipsilevyt( n. 30%).
Lattia on betonia.
Autotalli on kylmä, mutta ollut aikaisemmalla asukkaalla ns. puolilämmin. Mahdollisesta puolilämpimäksi eristämisestä tarvitsen ammattilaisen konsultointia, jos siihen nähdään tarvetta.
Tarve on ainakin: levytys seiniin ja kattoon(kipsi) ja pieniä sähkötöitä (olemassa olevien pistorasioiden, valaisimien ja kytkimien siirtoja. Mahdollinen eristäminen.

Jätä oma tarjouspyyntö palvelusta autotallin eristäminen

Autotalli lämpimäksi näillä vaiheilla

Ulkorakenteiden (esim. ulkovuorilaudoituksen, tuuletusraon ja tuulensuojalevyn asentamisen) jälkeen voidaan miettiä, minkälainen villa autotalliin halutaan laittaa eristeeksi. Jokainen autotalli on erilainen, joten käytetäänkö eko-, mineraali- vai vuorivillaa ja mikä on sopiva autotallin eristepaksuus, selviää helpoiten kysymällä konsultaatioita Kodinplazan asiantuntijayrityksiltä.

Autotallin villoitus ja höyrysulkumuovit

Moniin autotallipaketteihinhan kuuluvat eristeet mukana, joten silloin eristyksen teko on kohtuullisen suoraviivaista. Kun runko on pystytetty, laitetaan villa suoraan runkopuiden väliin. Lämpimän autotallin seinärakenne on yleensä pitkälti samanlainen. Jos villaa tarvitsee leikata, kannattaa se tehdä siten, että villa mitoitetaan noin yhdestä kahteen senttimetriä liian isoksi. Tämä takaa sen, että villa istuu tiiviinä runkotolppien välissä. Autotallin eristämisessä villan vahvuutena eli paksuutena voidaan käyttää rungon vahvuutta, joka saattaisi olla esimerkiksi 150 millimetriä. Tämä edesauttaa energiatehokkaan autotallin rakentamista. Kylmän autotallin tapauksessa vaivaa joutuu näkemään jälkeenpäin vähän enemmän.

Autotallin villojen asentamisen jälkeen seuraava vaihe on höyrysulkumuovien asentaminen. Moniin talleihin voidaan asentaa vaihtoehtoisesti katolle myös puhallusvilla levyvillan sijasta, jolloin kattotuolin päälle asennetaan tuulenohjauspahvit. Autotallin yläpohjan eristys on jokaisen omassa harkinnassa. Tuulenohjauspahvien asentaminen on vaihtoehtoista silloin, kun autotallissa käytetään levyvillaa. Autotallin höyrynsulku muovit kannattaa asentaa autotalliin mahdollisimman suurista palasista ja mahdollisimman suoraan siten, ettei muovi mene ryttyyn. Kiinnittämistä voi helpottaa pienillä niiteillä, joita voi napsutella suoraan runkotolppiin. Ikkunakohtien kohdalla tarkkuus on valttia ja muovi kannattaa leikata rauhassa auki niiden kohdalta. Seinän ja katon rajassa muovien taitos kannattaa tehdä siististi ja tiukasti, ettei muovi jää ryttyyn kun kattolevyjä aletaan kiinnittämään kattotuoleihin.

Perusperiaatteena höyrysulkumuovin asennuksessa on se, että kun muovit menevät limittäin, ei niiden väliin saa jäädä mitään aukkoja. Aukot on helppoa sulkea teippaamalla, varsinkin jos niihin on tullut reikiä rakentamisen aikana.

Kipsilevyjen kiinnitys autotalliin

Autotallin sisäkaton höyrynsulkumuovin päälle kattotuoleihin kiinnitetään koolauspuut kipsilevyjen asentamista varten. Koolauspuita voidaan hyvin käyttää myös ”jäykistävänä” tekijänä eli siten, että ne tukevat autotallin rakenteita ja tehdään rakennekuvien mukaisesti.

Kipsilevyjen paksuuteen ja lujuuteen autotallin eristystöissä vaikuttaa rakennusvalvonnan määräykset mm. tulipaloturvallisuudesta. Autotallin sijaitessa asuinalueella, saattaa tuplaerikoiskovan kipsilevyn käyttö olla tarpeellista. Mikäli tarvitaan kaksi levytyskerrosta, ruuvataan ensimmäinen levy normaalilla kipsilevyruuvilla 15 cm jaoilla reunoilta ja 30 cm jaoilla keskeltä. Kun toinen levy tulee päälle, käytetään siinä luonnollisesti vähän pidempää ruuvia. Mikäli erityistä paloluokitusta ei vaadita, riittää autotalliin eristeeksi yksinkertainen erikoiskova kipsilevy. Levyjen asentamista autotallin kattoon helpottaa huomattavasti kipsilevyhissin vuokraaminen.

Kilpailuta autotallin eristäminen
Kodinplazan avulla.

Pyydä tarjoukset yrityksiltä